تور کیش نوروز 97
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

هشتمین همایش شهر ایده آل در کیش

 

هشتمین همایش شهر ایده آل در کیش

 

هشتیمن همایش شهر ایده آل در جزیره کیش و تور کیش بهمن 96 شروع به فعالیت کرد.

به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، هشتیمن همایش شهر ایده آل با حضور مدیران، کارشناسان و متخصصان حوزه شهری، شهرداری ها و دهیاری ها صبح دوشنبه یازدهم دی ماه جاری در کیش شروع به فعالیت کرد.

در این همایش سرپرست معاونت عمرانی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برخی چالش ها و مشکلات حوزه شهری گفت: فروش تراکم، آلاینده های شهری، مشکلات زیست محیطی، ترافیک و عواملی که سلامت شهرنشینان را تهدید می کنند از مشکلات مهم کلان شهرهاست. از طرف دیگر با رشد جمعیت غیر اصولی و مهاجرت روستاییان به شهرها، پدیده حاشیه نشینی به عنوان معضلی دیگر برای شهرها در تور کیش اسفند 96 گسترش یافته است.

مصطفی خانزادی پیشنهاد کرد با تشکیل کمیته ای دائمی توسط دبیرخانه همایش شهر ایده آل، دستاوردهای علمی این همایش برای نهادهای مرتبط با حوزه های شهری و اجتماعی گرد آوری شود تا پس از بررسی در راستای ارتقاء مدیریت شهری اجرایی شوند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه شهرها براساس طرح جامع اضافه نمود: نباید برای ساخت و ساز خارج از طرح جامع و تفضیلی در شهرها و در تور کیش زمستان 96 مجوز صادر شود، حتی وجود طرح جامع و تفضیلی ناقص بهتر از نداشتن آن است.

خانزادی بیان کرد: جایگزینی ساخت و ساز سنتی با روش های جدید و صنعتی راهکاری دیگر در راستای ارتقاء کیفیت ابنیه و بهبود سازه های شهری است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این همایش با اشاره به پیشنهاد ارزشمند در تور کیش فروردین 97 خانزادی در خصوص ایجاد دبیرخانه دائمی اظهار کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم تا نتایج نشست ها به صورت عملیاتی در اختیار فعالان حوزه شهری قرار گیرد.

هیربد معصومی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به شهرداری ها داشت از اقدامات انجام شده در جهت تصویب لایحه ایجاد درآمدهای پایدار برای حمایت از شهرداری ها خبر داد. همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت بودجه سال 97 و تور کیش اردیبهشت 97 بیان کرد: مدیریت پسماند، ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و لایحه درآمد پایدار، سه موضوع تعیین شده برای ساماندهی در سال آتی هستند.

در این همایش رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز به تشریح اهمیت پدافند غیرعامل پرداخت و اظهار داشت: دفاع غیر نظامی، دفاع از غیر نظامیان در برابر تهدیدات طبیعی، غیر طبیعی و امنیتی، مدیریت بحران و مدیریت ریسک از مفاهیمی است که پدافند غیر عامل را به وجود می آورد.

سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی با بیان اینکه هفتاد و دو درصد جمعیت کشور در شهرها و بیست و هشت درصد جمعیت در روستاها سکونت دارند، تور کیش بهار 97 اضافه نمود: موضوع شهرنشینی یکی از پدیده های جدی است و شاید در برخی از شهرها و استان ها نتوانستند به خوبی فرایند مهاجرت از روستاها به شهرها را کنترل کنند، در نتیجه شهرها بدون برنامه توسعه یافتند.

وی گفت: در جهان امروز شهرها به سمت هوشمند شدن پیش می روند و برای ایجاد تور کیش نوروز شهر هوشمند باید به زیر ساخت ها، توجه ویژه کرد. هوشمند شدن شهرها در مواقع بحران کمک بسیار بزرگی به مدیریت بحران است. البته در فضای سایبری هم نفوذ، دسترسی، توقف و تخریب سرویس ها تهدیداتی هستند که شهر هوشمند با آنها مواجه است که باید برای این مواقع نیز آمادگی داشت.

سرتیپ پاسدار جلالی در خصوص رویکردهای پدافند غیر عامل گفت: پاسخ به حوادث و تهدیدها در مدیریت شهری یکی از رویکردهای مهم است و اضافه نمود: تصویب طرح پاسخ به شرایط اضطراری، آموزش به ارگان ها و نهادها، تدارک تجهیزات مورد نیاز، تمرین های سالانه و برگزاری تور کیش تعطیلات نوروز 97 رزمایش در نظام شهرداری ها و شهرها از جمله اقداماتی است که برای آمادگی در مواجهه با حوادث و تهدیدها باید اجرا کرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت های مناسب دومین رویکرد پدافند غیر عامل است گفت: زیر ساخت ها باید در طرح جامع و تفضیلی دیده شود. بررسی تهدیدها در هر شهر از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه تور کیش قرار گیرد.

وی در پایان اضافه نمود: در حال حاضر سازمان پدافند غیر عامل کشور، برای چهل و دو کلان شهر که بالای دویست و پنجاه هزار نفر جمعیت دارند، طرح هایی را پیش بینی کرده است.

گفتنی است، هشتمین همایش شهر ایده ال با برگزاری نشست های تخصصی تا سیزدهم دی ماه جاری در جزیره کیش ادامه دارد.

همکاری کیش و اندونزی در حوزه های گردشگری و اقتصادی

 

همکاری کیش و اندونزی در حوزه های گردشگری و اقتصادی

 

با هدف توسعه همکاری ها، سفیر اندونزی با معاونان سازمان منطقه آزاد کیش و تور کیش تعططیلات عید نوروز 97 دیدار کرد.

به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست "اکتاوینو علیمودین" سفیر اندونزی در تهران با علی رضا قائدیان سرپرست معاونت گردشگری و محمدرضا سعیدی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در مورد ایجاد زمینه های توسعه گردشگری بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سفیر کشور اندونزی در این دیدار با بیان اینکه از مناطق آزاد انزلی در تور کیش بهمن، ماکو و چابهار دیدن کرده است اظهار داشت: جزیره کیش به لحاظ جغرافیایی و امکانات شهری با کشور اندونزی که متشکل از جزایر است شباهت بسیار دارد، و به همین دلیل برای مسئولان این کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه اضافه نمود: با توجه به اقامت چند تبعه کشور اندونزی در جزیره کیش، این افراد در تور کیش اسفند می توانند سفیران خوبی برای معرفی این جزیره به مردم کشور اندونزی باشند.

"علیمودین" با بیان اینکه به منظور تسهیل در سفر ایرانیان، کشور اندونزی آمادگی دارد در تمام زمینه ها برای گردشگران ایرانی روادید صادر کند افزود: تابستان سال گذشته کشور اندونزی دوازده هزار روادید برای مسافران صادر کرد که می توان برای شرکت هواپیمایی کیش و تور کیش زمستان نیز این کار را انجام داد.

نزدیکی به دوحه و دبی، وجود امکانات خوب اقامتی در جزیره کیش، توزیع بروشور های کیش در خطوط هوایی اندونزی، حضور در نمایشگاه های بین المللی کیش و جذب گردشگر تور کیش به وسیله آژانس های مسافرتی ایرانی در اندونزی از دیگر موضوعاتی بود که در تور کیش فروردین و سفیر این کشور اندونزی در جهت توسعه گردشگری بین جزیره کیش و اندونزی به آنها اشاره کرد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم با اشاره به تفاهم نامه ای که سابق بر این بین اندونزی و کیش منعقد شده اظهار کرد: با توجه به رویکرد دکتر انصاری لاری در خصوص اجرایی شدن مفاد تفاهمات بین المللی، زمینه های اقتصادی و فرهنگی بین هر دو کشور وجود دارد، تور کیش بهار 97 و مفاد این تفاهم نامه قابلیت بررسی مجدد را دارد.

قائدیان در ادامه از حجاج و زائران اندونزی به عنوان گروه هدف نام برد و اضافه نمود: با توجه به اینکه ورود گردشگران خارجی به کیش نیاز به روادید ندارد، حجاج اندونزی به دلیل طولانی بودن مسیر هوایی، می توانند از جزیره کیش به عنوان شهر واسطه ای بین مبداء و مقصد برای استراحت و گردش در تور کیش نوروز 97 استفاده کنند؛ از سویی گردشگران ایرانی نیز می توانند با برقراری خطوط پروازی از اندونزی و جزایر بالی دیدن کنند.

کیش، محل مناسبی برای توسعه گردشگری حلال

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: جزیره کیش  در تور کیش اردیبهشت ماه 97 می تواند محلی مناسب برای توسعه گردشگری حلال بین کشورهای مسلمان باشد.

وی در خصوص استفاده از تجربیات و دانش گردشگری کشور اندونزی در کیش بیان کرد: در بحث توسعه خدمات گردشگری می توان با بهره گیری از تجربیات دست اندرکاران صنعت گردشگری در کشور اندونزی نسبت به ایجاد مرکز آموزشی تخصصی به ویژه در بخش های مدیریت گردشگری، هتلداری و خدمات دهی به گردشگران تور کیش تعطیلات عید نوروز اقدام کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست ضمن اشاره به لزوم گسترش زیر ساخت ها برای دستیابی به تجارب بهتر و به اشتراک گذاشتن تجربیات دو طرف اظهار کرد: در جزیره کیش به دنبال ایجاد زمینه های ارائه خدمات مالی بین المللی هستیم و کشور اندونزی در این خصوص تجربیات خوبی دارد که می توان از این تجربیات استفاده کرد.

توسعه گردشگری دریایی در تور کیش تعطیلات نوروز 97 به عنوان یکی از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر موارد مورد اشاره سعیدی بود که به گفته وی می تواند زمینه خوبی برای همکاری بین کیش و اندونزی باشد.

وی با بیان اینکه شرکت های متعددی در حوزه صنایع نفت و گاز در کیش فعالیت می کنند اظهار کرد: این موضوع هم می تواند بستری برای فعالیت و تجارت بین المللی دو جانبه بین ایران و اندونزی به وجود آورد.

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کیش می تواند محلی برای انتقال تکنولوژی در زمینه های مختلف در تور کیش فروردین ماه 97 ، ارتباط بین سرمایه گذاران خارجی و داخلی و ارائه خدمات باشد.

سعیدی در ادامه بیان کرد: جزیره کیش در زمینه توسعه گردشگری سلامت نیز می تواند به عنوان مرکز درمان بیماری سرطان در منطقه شناخته شود که در این حوزه نیز می توان همکاری های دو طرفه داشت.

رشد ورود گردشگران از مسیر دریایی به کیش

 

رشد ورود گردشگران از مسیر دریایی به کیش

 

با ورود بیش از سی و نه هزار مسافر، آمار گردشگران دریایی کیش در فصل پاییز رشد سه در صدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرد.

به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، در سال جاری در طول سه ماهه پاییز سی و نه هزار و دویست و نود و سه مسافر از بنادر چارک و لنگه وارد جزیره کیش شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که آمار ورود مسافران تور کیش تعطیلات نوروز از مسیر دریایی سی و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو نفر بوده است رشد سه درصدی را نشان می دهد.

در همین مدت دویست و شصت و دو هزار و هشتصد و سی و دو تن کالا شامل کالاهای تجاری، لوازم حفاری، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد سوختی و کالاهای متفرقه از بنادر داخلی به کیش وارد و بیست و چهار هزار و صد و دو تن کالا از کیش به بنادر داخلی فرستاده شده است.

همچنین در سه ماهه پاییز سال جاری چهارده هزار و هشتصد و شصت و شش تن کالا از بنادر خارجی به کیش وارد و یک هزار و دویست و نود و هشت تن کالا از بندر کیش به بنادر خارجی در  تور کیش تعططیلات عید نوروز 97  صادر شده است.

بر اساس آمارها، در این مدت بندر کیش محل ورود یازده هزار و هفتصد و هفت وسیله نقلیه و خروج یازده هزار و دویست و سیزده خودرو شامل انواع کامیون، ماشین آلات، خودروهای سنگین و سواری بوده است. همچنین در طول این سه ماه، پنجاه و شش هزار و دویست و نود و چهار مسافر از خدمات شناورهای تفریحی و گشت دور جزیره بهره مند شدند و سیصد و چهل و دو نفر نیز از بندر تور کیش اردیبهشت به جزیره هندورابی سفر کرده اند که آمار مسافران هندورابی نسبت به سه ماهه پاییز در سال گذشته رشد بیست و هشت درصدی را تجربه کرده است.

بندر تجاری کیش در شمال شرقی جزیره واقع شده و با توجه عدم دسترسی به حمل و نقل جاده‌ای، شاهرگ حیاتی در حمل و نقل کالا به کیش محسوب می‌شود.





:: برچسب‌ها: تور کیش نوروز 97,نرخ مناسب هتل های کیش,امکانات ویژه هتل های کیش,قیمت مناسب هتل های کیش,نرخ ویژه هتل های کیش,بهترین موقعیت جغرافیایی هتل های کیش,بهترین هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مریم
ت : دو شنبه 25 دی 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی